08-02-2012 12:21 AM
181 ... 23456 ...
tools
  1. chew dz's Avatar
    Ok, ported from the NS4G. The updater-script is the thing that confuses me. Is there any automated tool that makes updater-scripts? I can't spend all day doing that crap. Everything else is done. If someone can fix it, please reply on this thread IMMEDIATELY. I repeat IMMEDIATELY. I don't think I pointed the symbolic links right. Please help on this!!!
    Sooo once your updater-script problem is resolved, we'll have us a port?

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    thenameisnigel likes this.
    07-17-2012 06:15 PM
  2. DEF3NDER's Avatar
    Keep fighting the good fight! I personally could care less about wimax. I sometime forget this phone even has 4g. Thank you for your efforts thus far.

    Sent from...B*+ch, my $h*+ is custom!
    07-17-2012 06:53 PM
  3. Dark_Knight2's Avatar
    Sooo once your updater-script problem is resolved, we'll have us a port?

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Ive had a chance to look at this more. Numerious libs need to be added. Boot.img needs to be modified with an updated RAM Disk for jellybean. Init.rc has to be modified for this device. Etc folder needs to be modified for audio compatibilty. WiMax will never work sense the needed binaries are not there. Radio layer interface will never work because this sdk was meant for LTE Enabled device. The kernel being used now is for the Samsung Galaxy Nexus LTE and not the ET4G. Firmware folder is a no go. And thats all ive had time to look at thus far. :thumbdown:
    07-17-2012 06:56 PM
  4. chew dz's Avatar
    Ive had a chance to look at this more. Numerious libs need to be added. Boot.img needs to be modified with an updated RAM Disk for jellybean. Init.rc has to be modified for this device. Etc folder needs to be modified for audio compatibilty. WiMax will never work sense the needed binaries are not there. Radio layer interface will never work because this sdk was meant for LTE Enabled device. The kernel being used now is for the Samsung Galaxy Nexus LTE and not the ET4G. Firmware folder is a no go. And thats all ive had time to look at thus far. :thumbdown:
    What happened to porting from the Nexus s 4g? I notice that seems to be the ideal device that devs port from for the E4GT. If I remember right, that's how some devs initially got aosp ROMs like ParanoidAndroid,AOKP, etc. working for the epic.

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-17-2012 07:00 PM
  5. Dark_Knight2's Avatar
    What happened to porting from the Nexus s 4g? I notice that seems to be the ideal device that devs port from for the E4GT. If I remember right, that's how some devs initially got aosp ROMs like ParanoidAndroid,AOKP, etc. working for the epic.

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Sprint Samsung Nexus S 4G would be an ideal port partner
    07-17-2012 07:02 PM
  6. chew dz's Avatar
    Sprint Samsung Nexus S 4G would be an ideal port partner
    Lol yea. So couldn't u just port from that??

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-17-2012 07:05 PM
  7. Dark_Knight2's Avatar
    Lol yea. So couldn't u just port from that??

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Yes. He could port from that. I abandoned JB Port. Im waiting for AOKP/CM10 JB.
    elport likes this.
    07-17-2012 07:26 PM
  8. chew dz's Avatar
    I see. Well.. somebody get this man a working updater-script!

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-17-2012 07:28 PM
  9. thenameisnigel's Avatar
    Lol yea. So couldn't u just port from that??

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Ported from the NS4G, just didn't upload yet.
    07-17-2012 08:08 PM
  10. chew dz's Avatar
    Ported from the NS4G, just didn't upload yet.
    Uhhh lol sooo does it boot n stuff??? :o:o:what::screwy:

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-17-2012 08:36 PM
  11. thenameisnigel's Avatar
    Uhhh lol sooo does it boot n stuff??? :o:o:what::screwy:

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Android Kitchen isn't doing crap to my updater-script. It is really freaking annoying. I NEED someone to help me with the script and the kernel.
    07-17-2012 08:43 PM
  12. chew dz's Avatar
    Hit up some devs! Lol

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-17-2012 08:54 PM
  13. thenameisnigel's Avatar
    Hit up some devs! Lol

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Android Kitchen said its 14 errors in my update script but didn't tell me what they were! I'm growing gray hairs working on this crap.

    Sent from my SPH-D710 using Tapatalk 2
    07-17-2012 08:58 PM
  14. Freeroot's Avatar
    Only wipe /data , /cache , and dalvik cache. I don't have my E4GT at the moment so I provided the zip to my tester. He didn't report any bugs as of yet on my bug tracker so I made it available to AC.
    I'm not sure if you know yet, but this won't flash at all.
    07-17-2012 09:01 PM
  15. thenameisnigel's Avatar
    I'm not sure if you know yet, but this won't flash at all.
    That is a old zip. I removed the links for a reason. My new version should work. Patience.

    Sent from my SPH-D710 using Tapatalk 2
    Freeroot likes this.
    07-17-2012 09:07 PM
  16. chew dz's Avatar
    That is a old zip. I removed the links for a reason. My new version should work. Patience.

    Sent from my SPH-D710 using Tapatalk 2
    Can't wait

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-17-2012 10:23 PM
  17. Dark_Knight2's Avatar
    Im going to ATTEMPT a JB Kernel for this rom. NO GUARANTEES.
    07-17-2012 10:33 PM
  18. Freeroot's Avatar
    That is a old zip. I removed the links for a reason. My new version should work. Patience.

    Sent from my SPH-D710 using Tapatalk 2
    Oh woops. I'll test and report back. Thank you

    EDIT: oh wait, gimme a second to pull my head out. haha Okay back and waiting patiently good sir.
    chew dz likes this.
    07-18-2012 12:04 AM
  19. Dark_Knight2's Avatar
    Ok i got a pre pre pre pre alpha (Yes 4 "Pre's") JB Kernel. Its based on FF18 Repack. It has TWPR built in. Fingerscrossed.
    07-18-2012 08:51 AM
  20. chew dz's Avatar
    Awesome

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-18-2012 10:54 AM
  21. thenameisnigel's Avatar
    If we got a kernel, we got a ROM.
    07-18-2012 11:03 AM
  22. chew dz's Avatar
    Ok, we got a kernel, we got a ROM.
    It boots?!???

    Edit: sorry for the constant posts lol I've been stalking this thread lately.

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    07-18-2012 11:05 AM
  23. Zero Night's Avatar
    Ok i got a pre pre pre pre alpha (Yes 4 "Pre's") JB Kernel. Its based on FF18 Repack. It has TWPR built in. Fingerscrossed.
    I agree awesome
    07-18-2012 11:09 AM
  24. thenameisnigel's Avatar
    It boots?!???

    Edit: sorry for the constant posts lol I've been stalking this thread lately.

    Sent from my SPH-D710 using Android Central Forums
    Sorry I meant to say If we got a kernel, we have a rom. Hopefully, it's bootable. If it's not, then we got some more work to do.
    07-18-2012 11:43 AM
  25. TWC_SouthPhilly's Avatar
    Sorry I meant to say If we got a kernel, we have a rom. Hopefully, it's bootable. If it's not, then we got some more work to do.
    Some any new news on this???

    Link you Sent me is dead... Still willing to help out with this if ya need it.

    Sent From My Galaxy10.1 Class Starship....
    07-18-2012 02:01 PM
181 ... 23456 ...
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD