01-27-2018 03:04 PM
28 12
tools
  1. paulinhabp's Avatar
    Hi

Is it possible to remove Verizon ROM (SM-G935V) and install another one (SM-G935F) on my Galaxy S7 Edge???

Thanks!
    micallan_17 likes this.
    06-09-2016 03:21 PM
  2. SpookDroid's Avatar
    It's possible, but no guarantee that it'll work properly, especially if you are taking the ROM from a different model (yes, carrier versions are different models and often times, especially Verizon's, have different hardware that makes other ROMs not work properly). You might be missing hardware-specific drivers or carrier-specific files that would render some or all of the phone's functions unusable.
    06-09-2016 03:33 PM
  3. paulinhabp's Avatar
    It's possible, but no guarantee that it'll work properly, especially if you are taking the ROM from a different model (yes, carrier versions are different models and often times, especially Verizon's, have different hardware that makes other ROMs not work properly). You might be missing hardware-specific drivers or carrier-specific files that would render some or all of the phone's functions unusable.
    Thanks for the answer. I live in Brazil and some functions are inside Verizon apps, wich didn't work here, with my local sim card.

If I try to do this change, can I go back if it didn't work well or the phone will be lost forever?
    06-09-2016 03:46 PM
  4. SpookDroid's Avatar
    Which functions are you trying to use? The only services that shouldn't work are Verizon-related ones, but everything else should be the same.

As for 'going back' once the ROM has been flashed, in theory, is possible. It has the same risks as rooting and flashing any ROM, so things that could go wrong are possible. I believe you can make an exact image of your phone as it is right now (nandroid backup) should you want to go back or something goes wrong with the ROM you used, but there's always that chance that something irreversible happens, especially when hardware drivers are involved.
    06-09-2016 05:15 PM
  5. ironass's Avatar
    Hi

Is it possible to remove Verizon ROM (SM-G935V) and install another one (SM-G935F) on my Galaxy S7 Edge???

Thanks!
    Not possible I am afraid. The Verizon G935V CDMA model has a Qualcomm Snapdragon 820 quad core chipset and the Global GSM model, G935F, has the Exynos 8890 octa core chipset. The Verizon model, as with all the U.S. carrier branded models of S7 & S7 Edge, is unrootable. See, U.S. carrier S7 models have locked bootloaders and no rooting
    paulinhabp likes this.
    06-09-2016 06:54 PM
  6. SpookDroid's Avatar
    Thanks ironass (can't even write that with a straight face....haha)! Paulinha, see? Like I said, if the ROM you're trying to use is from a different hardware model, would cause the ROM to fail since it will be looking for things that aren't there.
    ironass and paulinhabp like this.
    06-10-2016 10:49 AM
  7. paulinhabp's Avatar
    Ok. Thank you guys! I will try to work with this one as it is...

06-12-2016 08:44 PM
  8. SpookDroid's Avatar
    If there are any particular features you'd like to use that aren't working because of the Verizon lock, just let us know and we might be able to suggest a replacement app
    paulinhabp likes this.
    06-13-2016 11:13 AM
  9. mafrah's Avatar
    Paulinha, você conseguiu libertar seu S7 da Verizon? Conseguiu instalar outra rom
    07-05-2016 07:52 PM
  10. paulinhabp's Avatar
    Não é possível instalar outra rom. Pois os aparelhos são estruturalmente diferentes.

Temos que continuar com a RAM atual. E fazer atualizações manuais, por exemplo.

Abs!

Unfortunately It is not possible to install another rom. Devices are structurally different.

So we do have to continue with it the current RAM. And make manual updates, for instance.

Abs!
    mafrah likes this.
    07-06-2016 09:40 AM
  11. micallan_17's Avatar
    Hi am not sure if you were able to do what you needed but this link shows you hows to download the sm g930u firmware and also be able to flash it to an sm g930v. This will essentially debloat/debrand your sm g930v and convert it to an sm g930u model
    09-10-2016 01:19 PM
  12. micallan_17's Avatar
    09-10-2016 01:21 PM
  13. micallan_17's Avatar
    I did this to an sm g939vl (Verizon variant of s7 for tracfone) and now have an unbranded/debloated sm g930u s7, the thing is that the US models are all the same and the only difference is on the software. The US models are interflashable. Do note that if you have the august security update on the verizon firmware, you won't be able to flash the sm g30u firmware since verizon updated the bootloader version to 3. The unlocked us s7 is still on version 2 bootloader. Once the sm g930u bootloader is on version 3 you will be able to flash again the sm g930v with the sm g930u firmware.
    09-10-2016 01:27 PM
  14. Adam Graham4's Avatar
    Yes I have mine rooted. I used One click root. It cost me $20 but they rooted my g930v for me and it's working perfectly
    09-28-2016 11:11 PM
  15. Mesty's Avatar
    If I did this, could it remove a permanent SIM lock on my phone?
    11-04-2016 06:19 PM
  16. micallan_17's Avatar
    No! This will not s unlock you carrier locked phone. You need to sim unlock first before doing this to avoid unlock problems later on.
    11-10-2016 10:18 PM
  17. Kleptoss's Avatar
    Hi

Thanks!
    Look I have thever g935v model and my phone is full rooted and am using a whole new Rom without any issues I actually at one point bricked my friend in reboot loop and was able to unbrick and re flash the stock rom back on the rest root again... so yes it is all possible if you have more questions I'd be happy to tell you more or help you through what0ever it is you wish to do email me xxmckenzie14xx@gmail.com
    12-08-2016 05:31 PM
  18. hd568's Avatar
    Já resolveu?

Tive esse mesmo problema e dei um flash com G930U, e deu perfeitamente certo.

Se tiver alguma dificuldade conte comigo.

https://www.sammobile.com/firmwares/...UOYM4APL2_XAA/

It's possible to flash the g930u Unknown version.
    01-21-2017 08:10 PM
  19. juliorangel's Avatar
    O seu é o G930V? Aí vc deu flash com essa rom e funcionou de boa? To querendo colocar uma rom pra conseguir usar o samsung pay, e outros aplicativos que não funcionam na ROM original.

Is your phone a G930V? Did everything go alright when you flashed this ROM? I'd like to flash a different ROM, because the Verizon stock ROM won't allow us to use Samsung Pay, and some other apps outside the U.S., which really sucks.
    01-29-2017 09:10 AM
  20. hd568's Avatar
    Simestou com a Rom G930U em um original G930VL.

A unica coisa é que o LTE 4g não está funcionando. Vc tem alguma ideia? No seu o 4g funciona normalmente? Qual eh sua operadora?
    02-19-2017 07:36 AM
  21. juliorangel's Avatar
    Ainda não criei coragem pra fazer o flash com essa ROM, ainda estou usando a rom original G930V (fw PI3). Mas tudo funciona perfeitamente, inclusive 4G, aqui no Brasil minha operadora é a Vivo.
    03-06-2017 11:50 AM
  22. felipepeletti's Avatar
    Ainda não criei coragem pra fazer o flash com essa ROM, ainda estou usando a rom original G930V (fw PI3). Mas tudo funciona perfeitamente, inclusive 4G, aqui no Brasil minha operadora é a Vivo.
    Por favor julio, me ajuda. Instalei a ROM 7.0 do G930V e agora meu chip sim não está funcionando.

Poderia me indicar uma ROM para instalar?

Grato,
    Felipe Peletti
    04-29-2017 10:27 AM
  23. waldeniojogos's Avatar
    Por favor julio, me ajuda. Instalei a ROM 7.0 do G930V e agora meu chip sim não está funcionando.

Poderia me indicar uma ROM para instalar?

Grato,
    Felipe Peletti
    Oi boa noite Felipe, cara adiciona meu Zap! Passei por isso semana passada, atualizei e não reconhecia de forma alguma! Aí tive que baixar o sistema antigo novamente, fiz o Flash pelo Odin, e aí voltou tudo ao normal! Estou com o Android 6.0.1, e estudando pra colocar uma rom diferente nele! DDDdeFortaleza997679999 qualquer coisa te passo os Links de tudo que utilizei!
    05-22-2017 09:14 PM
  24. waldeniojogos's Avatar
    Oi boa noite Felipe, cara adiciona meu Zap! Passei por isso semana passada, atualizei e não reconhecia de forma alguma! Aí tive que baixar o sistema antigo novamente, fiz o Flash pelo Odin, e aí voltou tudo ao normal! Estou com o Android 6.0.1, e estudando pra colocar uma rom diferente nele! DDDdeFortaleza997679999 qualquer coisa te passo os Links de tudo que utilizei!
    Bom dia para todos aqui do fórum que procuram ajuda sobre este tema! Gostaria de informar, que sim é possível para quem está utilizando um celular da Verizon, fazer a utilização de uma firmare diferente, não sendo da Verizon, e resolver o problema de quem quer utilizar seu aparelho em outra língua, como o Portugues.

Fiz o seguinte:

1 - Entrei no site do sammobile e baixei a firmware para meu S7 Edge SM-G935U, com o Country: Unknown e Product Code: XAA.
    Segue o link da que utilizei, mais recomendo baixar a mais atualizada. https://www.sammobile.com/firmwares/...U4BQE2/170577/

2 - Depois baixei a versão mais atualizada do Odin, eu utilizei a v3.12.3 que foi a unica que funcionou, já que em todas as versões anteriores, me trouxeram uma mensagem de erro durante a instalação!

Depois disto é só alegria, onde o celular não mostra mais a tela da Verizon ao ligar, o Android 7.0 Nougat é milhões de vezes melhor, já reconhece tudo da minha operadora no Brasil, a bataria é muito melhor, e não é o meu caso, mais logo ao dar início à configuração inicial do aparelho, logo pergunta sobre línguas, podendo assim utilizar o Português.

Tendo dúvidas, podem me mandar mensagens no ZapZap, ou até me ligar, que será um prazer!
    06-12-2017 09:32 AM
  25. waldeniojogos's Avatar
    Bom dia para todos aqui do fórum que procuram ajuda sobre este tema! Gostaria de informar, que sim é possível para quem está utilizando um celular da Verizon, fazer a utilização de uma firmare diferente, não sendo da Verizon, e resolver o problema de quem quer utilizar seu aparelho em outra língua, como o Portugues.

Fiz o seguinte:

1 - Entrei no site do sammobile e baixei a firmware para meu S7 Edge SM-G935U, com o Country: Unknown e Product Code: XAA.
    Segue o link da que utilizei, mais recomendo baixar a mais atualizada. https://www.sammobile.com/firmwares/...U4BQE2/170577/

2 - Depois baixei a versão mais atualizada do Odin, eu utilizei a v3.12.3 que foi a unica que funcionou, já que em todas as versões anteriores, me trouxeram uma mensagem de erro durante a instalação!

Depois disto é só alegria, onde o celular não mostra mais a tela da Verizon ao ligar, o Android 7.0 Nougat é milhões de vezes melhor, já reconhece tudo da minha operadora no Brasil, a bataria é muito melhor, e não é o meu caso, mais logo ao dar início à configuração inicial do aparelho, logo pergunta sobre línguas, podendo assim utilizar o Português.

Tendo dúvidas, podem me mandar mensagens no ZapZap, ou até me ligar, que será um prazer!

Good morning to everyone here on the forum looking for help on this topic! I would like to inform you that yes it is possible for anyone who is using a Verizon cell phone, make use of a different firmare not being Verizon, and solve the problem of who wants to use their device in another language, such as Portugues.

I did the following:

1 - I entered the sammobile site and downloaded the firmware for my S7 Edge SM-G935U, with Country: Unknown and Product Code: XAA.
    Follow the link I used, more recommend downloading the most updated. Https://www.sammobile.com/firmwares/...U4BQE2/170577/

2 - Then I downloaded the most updated version of Odin, I used v3.12.3 which was the only one that worked, since in all the previous versions, they brought me an error message during installation!

After this is just joy, where the cell phone no longer shows the Verizon screen when connecting, Android 7.0 Nougat is millions of times better, already recognizes everything from my operator in Brazil, the batter is much better, and it is not my case , Sooner when you start the initial configuration of the device, then ask about languages, so you can use Portuguese.

Having doubts, you can send me messages in ZapZap, or even call me, it will be a pleasure!
    06-12-2017 09:39 AM
28 12