1. Mohammed Hasan2's Avatar
    I bought samsung galaxy ace 3 a week before..since last two days,it's display is acting weird. Thevdisplay turns on and off rapidly even when im using it..plz help
    05-20-2014 11:49 PM
  2. B. Diddy's Avatar
    Welcome to Android Central! Do you mean it flashes off and then comes back on? Or does it shut off, and you have to press the power button to turn it back on? Does it persist after rebooting?

    I think the Ace 3 has a smartcover feature (i.e., it supports automatic screen off and on if you have a case with a smartcover lid). These smartcovers work by using a small magnet in the lid that activates the sensor when the lid is closed, thus turning off the screen. When the lid is opened, the magnet is lifted away from the sensor, so the screen turns on. Make sure you don't have any magnets near your phone while you're using it.
    Mohammed Hasan2 likes this.
    05-21-2014 12:47 AM
  3. Mohammed Hasan2's Avatar
    thanks 4 the reply.i dont use any covers for my phone...and yes it flashes off and then itself comes back.i dont press the home button 4 it to come back...any help?
    05-21-2014 02:51 AM
  4. Deanig_12's Avatar
    thanks 4 the reply.i dont use any covers for my phone...and yes it flashes off and then itself comes back.i dont press the home button 4 it to come back...any help?
    have you tried settings/display/screentimeout and change it from 30 to what ever you like
    05-21-2014 04:46 AM
  5. Mohammed Hasan2's Avatar
    Yep. I've tried everything possible..anyvother suggestions. Also tgis doesn't happen every time. Only once in a day for 4 5 secs andvthen its normal again
    05-21-2014 05:49 AM
  6. Deanig_12's Avatar
    Yep. I've tried everything possible..anyvother suggestions. Also tgis doesn't happen every time. Only once in a day for 4 5 secs andvthen its normal again
    hmm seems like you may have a dodgy display :/ have you took it to your carrier see if they can find out what's happening with your phone??
    05-21-2014 05:53 AM
  7. Mohammed Hasan2's Avatar
    Problem is im in abroad now.btw if I do a hard reset will I lose my warranty.
    05-21-2014 06:07 AM
  8. Deanig_12's Avatar
    Problem is im in abroad now.btw if I do a hard reset will I lose my warranty.
    what do you mean lose warranty? and what hard reset you preferring to? if its factory reset then no i don't think that's new to me lol never hurd that one before before lol just reinstall the software via kies
    05-21-2014 06:11 AM
  9. Mohammed Hasan2's Avatar
    I mean doing it by holding volume down home button andvthe powervkey.. also how do I reinstall software via kies?
    05-21-2014 07:40 AM
  10. Deanig_12's Avatar
    I mean doing it by holding volume down home button andvthe powervkey.. also how do I reinstall software via kies?
    to factory reset your phone its vol+ home button and power key before going into kies take the battery out of phone get the model number and S/R number and go into kies then tools then firmware upgrade and initialisation and type them number in capital and then go threw the process and it will reinstall the software
    Mohammed Hasan2 likes this.
    05-21-2014 05:46 PM
  11. Deanig_12's Avatar
    I mean doing it by holding volume down home button andvthe powervkey.. also how do I reinstall software via kies?
    did it work?
    05-22-2014 04:18 PM
  12. Mohammed Hasan2's Avatar
    having the same prblm...think that bcoz of those magnetic sensors.... anyway to disable them?
    05-22-2014 04:28 PM
  13. Mohammed Hasan2's Avatar
    Lol. The problem was the magnetic sensor..all working fine now
    B. Diddy likes this.
    05-28-2014 06:50 AM
  14. B. Diddy's Avatar
    Good to hear you figured it out. What was interfering with the sensor?
    05-28-2014 09:16 PM

Similar Threads

  1. Replies: 9
    Last Post: 05-24-2014, 11:02 PM
  2. nexus 4 battery problem
    By bhavnaanil in forum Google Nexus 4
    Replies: 2
    Last Post: 05-23-2014, 11:39 AM
  3. mobile data problem
    By imran7841 in forum Android 4.1 / 4.2 / 4.3 Jelly Bean
    Replies: 0
    Last Post: 05-20-2014, 11:43 PM
  4. Android Sense on Galaxy tab 3 8.0
    By Fusive in forum Android 4.1 / 4.2 / 4.3 Jelly Bean
    Replies: 0
    Last Post: 05-20-2014, 10:12 PM
  5. Replies: 0
    Last Post: 05-20-2014, 06:55 PM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD