The call volume automatically goes to 100% when I answer.

AdalineBowman

New member
Dec 2, 2022
3
0
1
Bonjour,
Comme mentionné dans le titre, depuis quelques mois, lorsque je prends un appel avec mon Galaxy S22 (One UI 7.0/Android 15), le volume passe automatiquement à 100 %, ce qui est vraiment embêtant sur le moment, car je me fais avoir à chaque fois, et ça me donne mal à la tête ! Le problème était déjà présent avec One UI 6.1 et Android 14.
J'ai essayé avec et sans mode économie d'énergie, mais cela ne change rien.
J'ai également configuré un mode dans « Modes et Routines » (voir capture d'écran), mais il n'est pas respecté, que ce soit pour le volume des appels ou la sonnerie. Lorsque je reçois un appel, il n'y a pas de sonnerie, seulement des vibrations et l'écran s'allume.

Quelques informations :
Si je baisse le volume au maximum quelques secondes avant de raccrocher, j'ai le temps de voir la jauge de volume d'appel remonter à 50%, comme demandé dans les paramètres du mode "Jour".
Pouvez-vous m'aider, s'il vous plaît ?
Merci.

Capture d'écran_20250618_181215_Modes et routines v2.png

Sorry.
Hello,
As mentioned in the title, for a few months now, when I take a call with my Galaxy S22 (One UI 7.0/Android 15), the volume automatically goes to 100%, which is really annoying at the moment, because I get screwed every time, and it gives me a headache! The problem was already present with One UI 6.1 and Android 14.
I've tried with and without energy-saving mode, but that doesn't change anything.
I also set up a mode in "Modes and Routines" (see screenshot), but it's not respected, whether it's for call volume or ringtone. When I get a call, there's no ringing, only vibrations and the screen lights up.

Some information:
If I turn down the volume as much as possible a few seconds before I hang up, I have time to see the call volume gauge go back to 50%, as requested in the "Day" mode settings.
Can you help me, please?
Thank you.

is this happening when you make/receive a call on speaker phone? while holding the phone to your ear? using earbuds? all of the above?

Forum statistics

Threads
955,488
Members
3,163,290
Latest member
angeloS1958